CEO’s van Etihad Airways en partners verzamelen in Rome voor Leadership Summit

De CEO’s van zes luchtvaartmaatschappijen in de Etihad Airways Partners Group zijn vandaag samengekomen in Rome. Daar identificeren en evalueren ze manieren om via samenwerking kosten te besparen, inkomsten te verhogen en de klanten meer keuze te bieden. De deelnemende maatschappijen zijn Alitalia, airberlin Group, Etihad Airways, Jet Airways, Air Serbia, Air Seychelles en Etihad Regional. De top wordt voorgezeten door James Hogan, voorzitter en CEO van Etihad Airways.

“Elk apart zijn we kleine spelers op de internationale markt”, zegt James Hogan. “Maar samen bedienen we 330 bestemmingen, hebben we een vloot van bijna 700 vliegtuigen en vervoeren we meer dan 100 miljoen passagiers per jaar.”

De summit volgt op de innovatieve gezamenlijke fondsenwerving die vorige week werd afgesloten op 700 miljoen dollar.

Meer informatie, onder andere over de bestaande vormen van samenwerking, vindt u in het Engelstalige persbericht in bijlage.