Etihad Airways benoemt Nederlander Remco Althuis tot Vice President Europa

Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, heeft de Nederlander Remco Althuis benoemd tot Vice President Europa.

Remco Althuis heeft meer dan 20 jaar ervaring in sales en marketing, onder andere bij Etihad Airways, KLM en Air France-KLM. Tijdens zijn carrière had hij verschillende sales- en marketingfuncties in Europa en Azië. Hij heeft een MBA van de Rotterdam School of Management, de Erasmus University en een diploma van de Universiteit Leiden. Althuis spreekt naast zijn moedertaal Nederlands ook Engels, Duits, Frans en Mandarijns.

Remco Althuis startte zijn carrière bij Etihad Airways in 2012 als General Manager in China. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de uitbreiding van de luchtvaartmaatschappij in China en meer recent Hongkong.

In zijn nieuwe rol als Vice President Europa heeft Remco Althuis de commerciële verantwoordelijkheid voor de volledige Europese regio. Dit bestaat uit de 14 Europese markten waarop Etihad Airways actief is, waaronder Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk en Duitsland. Op termijn wordt dit nog uitgebreid met Rusland, Belarus en Kazachstan.

Daniel Barranger, Senior Vice President Global Sales van Etihad Airways zegt: “De afgelopen drie jaar speelde Remco een sleutelrol bij de uitbreiding van Etihad Airways in Groot-China. Hij heeft veel ervaring en expertise met de coördinatie van regionale salesactiviteiten in zowel Azië als Europa. Het Europese vluchtnetwerk van Etihad Airways en onze operationele activiteiten zijn de afgelopen jaren exponentieel gegroeid. Remco zal deze groei verder ondersteunen met zijn ervaring en expertise.”

“We zijn verheugd dat Remco deze rol vanuit Berlijn op zich zal nemen en zo de commerciële activiteiten van Etihad Airways in de hele regio zal leiden. Daarbij willen we onze salesactiviteiten uitbreiden in samenwerking met onze Etihad Airline Partners Air Berlin, Alitalia, Air Serbia en Etihad Regional”, voegt Barranger toe.