Etihad Airways bezit 24 procent aandelen van Jet Airways na goedkeuring door autoriteiten

De Indiase overheid heeft op 12 november de goedkeuring gegeven aan Etihad Airways voor de aankoop van 24 procent van de aandelen van Jet Airways. Die aandelen wisselden vandaag van eigenaar. Vanaf nu zetelen James Hogan, President en CEO van Etihad Airways en James Rigney, CFO van Etihad Airways, ook mee in de Raad van Bestuur van Jet Airways.

De samenwerking tussen Jet Airways en Etihad Airways zal zorgen voor betere verbindingen tussen Nederland en India. “India is een van de grootste en snelst groeiende markten ter wereld en een cruciaal onderdeel van de groeistrategie van Etihad Airways. Deze samenwerking zal zowel Etihad Airways als Jet Airways versterken”, zegt James Hogan, President en CEO van Etihad Airways. “Door de koppeling van onze twee netwerken en de toevoeging van nieuwe vluchten, nieuwe routes en meer codeshare-opties zal het reizen naar, van en binnen India veel gemakkelijker verlopen.”

De huidige schattingen voorspellen dat de Indiase markt de komende vijf jaar zal groeien tot 42 miljoen reizigers, met een tempo van 10 procent per jaar. De Indiase middenklasse, die het grootste deel van de passagiers uitmaakt, zal volgens voorspellingen de komende acht jaar groeien met 200 miljoen.

Etihad Airways biedt twee vluchten per dag aan vanuit Schiphol naar negen bestemmingen in India, via de hub in Abu Dhabi. Van daaruit kan dankzij het nieuwe partnership worden doorgevlogen naar bestemmingen binnen het uitgebreide netwerk van Jet Airways.

Meer informatie over de overeenkomst vindt u in de persberichten in bijlage (in het Engels en Nederlands).