Etihad Airways breidt dienstverlening naar India sterk uit

Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabisch Emiraten, breidt haar activiteiten op de Indiase markt sterk uit. Dat gebeurt nu de aankoop van 24% van de aandelen van Jet Airways is goedgekeurd door de Indiase autoriteiten.

Etihad Airways vliegt sinds mei 2013 twee keer per dag vanuit Amsterdam naar de rest van de wereld, via de hub in Abu Dhabi. Met onmiddellijke ingang verdubbelt de luchtvaarmaatschappij het aantal vluchten en verdrievoudigt het aantal stoelen op vluchten tussen Abu Dhabi - Mumbai en Abu Dhabi - New Delhi. Aansluitende vluchten naar Mumbai en New Delhi zijn nu mogelijk ’s middags en ’s avonds. Daardoor wordt India, een belangrijke groeimarkt, voor reizigers vanuit Nederland nog beter bereikbaar..

De middagvluchten naar beide bestemmingen worden uitgevoerd met een Airbus A320 die plaats biedt aan 136 passagiers. De avondvlucht naar Mumbai wordt per direct uitgevoerd met een Airbus A340-600, die plaats biedt aan 292 passagiers. Daardoor komen er wekelijks 2.044 stoelen bij. Naar New Delhi wordt gevlogen met een Airbus A330-200 die 254 stoelen heeft, waardoor er wekelijks 1.778 passagiers meer van en naar New Delhi kunnen vliegen.

De vluchtschema’s tussen Amsterdam en New Delhi en Amsterdam en Mumbai zijn:

07:25 (+1)

3.30u

3.30u

7.30u

Andere wijzigingen die op de planning staan:

• Kochi: verdubbeling van het aantal vluchten per juni 2014
  • Bangalore en Madras: verdubbeling van het aantal vluchten per juli 2014
  • Haiderabad: verdubbeling van het aantal vluchten per oktober 2014
  • Tussen Abu Dhabi en Madras en Abu Dhabi en Kochi wordt per juni 2014 een Airbus A321 ingezet
  • Afhankelijk van goedkeuring door de regelgevende autoriteiten, zullen Etihad Airways en Jet Airways ook codeshare-vluchten aanbieden tussen Abu Dhabi, India en andere markten in het Midden-Oosten, Noord-Amerika en Europa

Meer informatie vindt u in de Engelstalige persberichten in bijlage