Etihad Airways eindigt memorabel jaar met spectaculaire lancering van A380 en B787 in Abu Dhabi

• Journalisten vanuit de hele wereld verzamelen in de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten
  • Beide vliegtuigen tonen de nieuwe livery ‘Facets of Abu Dhabi’
  • Voor het eerst in het openbaar getoond: The Residence by EtihadTM
  • Nieuw uniform voor cabinepersoneel van Etihad Airways onthuld tijdens modeshow op catwalk

Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, heeft in Abu Dhabi een ongelooflijk jaar afgesloten met de onthulling van haar eerste Airbus A380 en Boeing 787-vliegtuigen aan meer dan 200 journalisten vanuit de hele wereld.

De deuren van de twee nieuwe flagship-vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappij – in de nieuwe livery ‘Facets of Abu Dhabi’ – werden voor de eerste keer geopend om de nieuwe cabine-interieurs te onthullen, inclusief de ultra-luxueuze Residence by EtihadTM, het eerste driekamerappartement in de lucht.

Etihad Airways onthulde ook het nieuwe uniform voor het cabinepersoneel tijdens een spectaculaire modeshow. Het is de eerste grote aanpassing aan de uniformen sinds de oprichting van de luchtvaartmaatschappij in 2003. Ze werden ontworpen in hetzelfde kleurenpallet als de cabine-interieurs en de nieuwe livery van de vliegtuigen.

James Hogan, President en CEO van Etihad Airways: “Zoals we al zo vaak hebben gedaan in ons korte bestaan, hervormen we het landschap van moderne vliegreizen op onze eigen manier.”

“Vandaag is de bekroning van vele jaren hard werk en enorme inspanningen door honderden mensen binnen en buiten de luchtvaartmaatschappij.”

“Met de lancering van deze vliegtuigen luiden we een nieuw tijdperk in van luxe, comfort en service zonder voorgaande. Deze innovaties geven onze visie op de toekomst weer.”

Naast het media-evenement op de luchthaven van Abu Dhabi houdt Etihad Airways vandaag een evenement voor partners uit de reissector en voor de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij. Daardoor zullen tegen het einde van de dag ruim 1.500 mensen de twee nieuwe vliegtuigen hebben bezichtigd.

Tijdens de modeshow toonden 22 cabinemedewerkers van Etihad Airways de nieuwe uniformen. Die werden ontworpen door de Italiaan Ettore Bilotta en zijn geïnspireerd door de nieuwe merkidentiteit. Ze combineren elegantie, comfort en bruikbaarheid.

Bilotta koos, in samenwerking met de afdelingen Guest Services en Guest Experience van de luchtvaartmaatschappij, voor een warm chocoladebruin als basiskleur voor de verschillende uniformen.

Een diep purper vult de uniformen van cabinepersoneel en medewerkers in de lounge aan, terwijl grondpersoneel en medewerkers van Special Services een accent krijgen in oranje-tint.

Na de voorstelling van de A380 en Boeing 787 vandaag in Abu Dhabi worden de laatste tests afgerond, voor de commerciële vluchten van start gaan. De A380 vliegt vanaf 27 december dagelijks tussen Abu Dhabi en Londen Heathrow, de B787 vliegt vanaf 1 februari 2015 elke dag tussen Abu Dhabi en Düsseldorf.

Met de lancering van de A380 wordt ook The Residence by EtihadTM in dienst genomen. Die nieuwe cabine spreekt tot de verbeelding sinds de onthulling in mei 2014.

The Residence by EtihadTM bestaat uit een leefruimte, aparte aanpalende doucheruimte en, ook voor het eerst in de luchtvaartsector, een privébutler.

The Residence by EtihadTM is 11,6m2 groot en bevindt zich vooraan op het bovendek van de A380. De cabine is geschikt voor één of twee gasten.

De A380 is ook het enige vliegtuig van Etihad Airways dat het First Apartment biedt. Dat bestaat uit een volledige leefruimte met verstelbare loungestoel en voetbank die kan worden omgevormd tot een apart, volledig horizontaal bed van 205cm lang.

De First Suite op de B787 van Etihad Airways biedt gasten een verbeterde suite met gekoelde minibar, volledige privacy en gecentreerde stoelen die kunnen worden samengevoegd en omgevormd tot een dubbel bed.

In totaal bevinden zich 70 Business Studio’s op het bovendek van de A380. De B787 heeft 28 Business Studio’s. Allemaal bieden ze toegang tot het gangpad en hebben ze een volledig horizontaal bed van 205cm lang.

De Economy Smart Seat, ook nieuw aan boord van de A380 en Boeing 787, biedt verbeterd comfort dankzij de unieke hoofdsteun met ‘vaste zijvleugel’ aan elke stoel.

Etihad Airways neemt in 2015 vier A380’s in gebruik en drie Boeing 787-9’s.

U vindt meer informatie in de persberichten in bijlage.