Etihad Airways en Jet Airways stellen nieuwe strategie voor

Jet Airways, de grootste internationale luchtvaartmaatschappij van India, en Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, hebben de plannen klaar om hun langetermijnverbintenis te versterken. Die moet de groei van de luchtvaartindustrie en economie in India versnellen. Daarbij gaat veel aandacht naar een nieuwe strategie die Jet Airways binnen de drie jaar winstgevend maakt.
De twee luchtvaartmaatschappijen zijn codesharepartners sinds 2008. In november 2013 werd hun relatie versterkt, nadat Etihad Airways 24 procent van de aandelen van Jet Airways verkreeg. Het was de eerste keer dat een buitenlandse maatschappij toestemming kreeg om te investeren in een luchtvaartbedrijf in India.
In het nieuwe business plan dat de raad van bestuur van Jet Airways heeft goedgekeurd, staan plannen om de luchtvaartmaatschappij te hervormen en zo haar toekomst op de lange termijn veilig te stellen. Het plan omvat belangrijke maatregelen die de basis leggen voor een financieel gezond bedrijf. Zo wordt het netwerk uitgebreid, de vloot aangepast en zal ook de ontwikkeling van nieuwe producten de binnen- en buitenlandse vluchten van de maatschappij optimaliseren.
Meer informatie vindt u in het Engelstalige persbericht in bijlage.

Katleen Peeters Outsource Communications