Etihad Airways maakt vliegende start in Amsterdam

De eerste zes maanden van Etihad Airways op de Nederlandse markt waren een groot succes. “We merken dat Nederland de weg naar Abu Dhabi weet te vinden. Met zijn zon, zee, strand en cultuur is het de ideale bestemming voor wie op zoek is naar zon in de winter”, zegt Jean Paul Drabbe, General Manager Nederland. “In het netwerk van Etihad Airways zitten naast Abu Dhabi en Dubai ook heel wat interessante bestemmingen voor wie zaken wil doen in het Midden-Oosten, Azië en Australië, waardoor ook de business traveler ons vindt.”

Ruimer netwerk en hogere frequentie vanuit Nederland
De afgelopen zes maanden breidde Etihad Airways de bestemmingen vanuit Amsterdam, via Abu Dhabi uit met Ho Chi Minhstad in Vietnam en Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Vanaf februari komt daar Medina bij, in Saoedi-Arabië. Door codeshare-overeenkomsten met onder andere Korean Air, South African Airways en Garuda Indonesia zijn ook op de thuismarkten van die maatschappijen nieuwe bestemmingen eenvoudig bereikbaar. De frequentie werd verhoogd van de vluchten tussen Abu Dhabi en Colombo (Sri Lanka), Jakarta (Indonesië), Mumbai en New Delhi in India en Kuala Lumpur in Maleisië, waardoor ook de verbinding vanuit Nederland verbetert.

Nanny service en live tv
Naast het netwerk werd ook de service van Etihad Airways het afgelopen halfjaar uitgebreid. Zo bevat het omvangrijke in-flight entertainmentsysteem nu ook acht live televisiekanalen met nieuws en sport, waaronder BBC World News, BBC Arabic, euronews, CNN en Sport 24. Voor gezinnen die met jonge kinderen reizen helpt de ‘Flying Nanny’, herkenbaar aan haar feloranje schort, tijdens lange vluchten om de kinderen te entertainen. En wie naar Abu Dhabi vliegt, kan kiezen voor een meet and greet-dienst, waarbij gasten op de internationale luchthaven worden opgewacht en worden geholpen bij de afhandeling van douane en bagage.

Door een combinatie van een eigen dienstverlening en een codeshare-overeenkomst op de vluchten van KLM biedt de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) twee vluchten per dag aan vanuit Schiphol naar de hub in Abu Dhabi. Van daaruit kunnen reizigers vanuit Nederland een uitgebreid netwerk bereiken van zo’n 80 bestemmingen op verschillende continenten, in onder andere Australië, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en de Seychellen.

Meer informatie, promoties en contactinformatie zijn beschikbaar op www.etihad.com/nl