Etihad Airways ontvangt 250 Nederlandse vertegenwoordigers van reisindustrie in Abu Dhabi

Etihad Airways ontvangt 250 vertegenwoordigers uit de reisindustrie uit Nederland in Abu Dhabi. De delegatie neemt er deel aan het ANVR-congres (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen).

Het evenement wordt gesponsord door Etihad Airways, dat zorgt voor het vervoer tussen Amsterdam en Abu Dhabi. Alle lokale arrangementen worden verzorgd door Hala Abu Dhabi, de destination management company van Etihad Airways. De deelnemers aan het congres zijn onder andere eigenaars en management van reisbureaus en touroperators in Nederland en professionals van verwante sectoren. De conferentie wil dit jaar Abu Dhabi voorstellen aan de Nederlandse reissector.

“Ik ben verheugd dat we de leiders en beslissingsnemers uit de Nederlandse reisindustrie hier in Abu Dhabi mogen verwelkomen”, zegt Daniel Barranger, Senior Vice President Sales van Etihad Airways. “Etihad Airways hecht veel belang aan de Nederlandse markt. Abu Dhabi is een ideale vakantiebestemming voor wie op zoek is naar cultuur en avontuur. Je vindt er het hele jaar door zon, een vergader- en toerisme-infrastructuur van wereldniveau en ongelooflijke vrijetijdsactiviteiten. Het is ook de thuisbasis van Etihad Airways, een luchtvaartmaatschappij die nieuwe normen creëert voor de sector op vlak van dienstverlening en innovatie.”

“Bovendien bevindt Abu Dhabi zich op de grens tussen oost en west. Het uitgebreide internationale netwerk van Etihad Airways en onze Etihad Airways Partners luchtvaartmaatschappijen, biedt de Nederlandse reizigers boeiende stop over-mogelijkheden in de VAE, met daarna verbindingen naar belangrijke bestemmingen voor vakantie, cultuur en zaken in Azië, Afrika en Australië.”

In 2014 en 2015 verwelkomde Etihad Airways 130.000 gasten op haar vluchten vanuit Amsterdam.

ANVR werd opgericht op 17 februari 1966 en wil de krachten van zijn leden bundelen op vlak van gemeenschappelijke maatschappelijke en economische belangen, zodat de organisatie zowel nationaal als internationaal een belangrijke rol kan spelen als vertegenwoordiger van de Nederlandse reisindustrie.

Het beleid van de ANVR wordt bepaald door de leden. Het bestuur bestaat uit de Algemene Vergadering van Leden, terwijl het dagelijkse management wordt uitgevoerd door een Uitvoerend Comité van vertegenwoordigers uit alle branches van de sector, inclusief reisagenten en touroperators.

De bezoekende delegatie werd ontvangen met een diner georganiseerd door Etihad Airways in de Palm Garden van het iconische Yas Viceroy Hotel op Yas Island. Het driedaagse bezoek is inclusief een rondleiding langs de belangrijkste culturele en toeristische bezienswaardigheden in Abu Dhabi, een lunch gesponsord door Etihad Airways op de campus van de New York University in Abu Dhabi en een gala afscheidsdiner in het weelderige Emirates Palace Hotel.

Abu Dhabi heeft zich ontpopt als een bestemming van wereldklasse. Het beschikt over een rijk erfgoed en wordt gevormd door meer dan 200 eilanden, meer dan 400km ongerepte kustlijn, moderne stadsgezichten, indrukwekkende bergen en ontzagwekkende woestijnen. Bezoekers van het emiraat ontdekken er onder andere  voormalige paleizen, forten, de Sheikh Zayed Grand Mosque, een van de grootste moskeeën ter wereld, en vele musea, kunstgaleries en centra voor podiumkunsten in het culturele district Saadiyat. Daar bevinden zich ook de musea Guggenheim Abu Dhabi en Louvre Abu Dhabi die binnenkort openen. Abu Dhabi heeft ook een aantal van de mooiste stranden en woestijnresorts ter wereld en biedt een breed scala aan sportieve en recreatieve activiteiten, zoals PGA gecertificeerde golfbanen.

De stad is ook hard op weg om een toonaangevende sportieve bestemming te worden, vanwege het Abu Dhabi Golf Championship en de Formula One Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix, die wordt gereden op het spectaculaire Yas Marina Circuit.

Etihad Airways vliegt vanuit Amsterdam dagelijks met een moderne Airbus A330 naar Abu Dhabi. Een dagelijkse codeshare-vlucht met KLM vult deze frequentie aan waardoor er een vlotte verbinding ontstaat naar verschillende bestemmingen van Etihad Airways buiten Abu Dhabi. Nederlandse staatsburgers kunnen een toeristisch visum krijgen bij aankomst op de luchthaven van Abu Dhabi.