Etihad Airways start in februari vluchten naar heilige stad Medina

Vanaf februari 2014 vliegt Etihad Airways via thuisbasis Abu Dhabi dagelijks vanuit Schiphol naar Medina in Saoedi-Arabië. Dat is na Mekka de belangrijkste heilige bestemming voor moslims. Eerder bediende de Nationale Luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten al drie andere bestemmingen in het koninkrijk, namelijk Dammam, Riyadh en Jeddah.

Met de toevoeging van Medina, speelt Etihad Airways in op de groeiende vraag van Hadj-pelgrims over de hele wereld die op bedevaart gaan naar Mekka.

Pelgrims uit Nederland hebben de keuze uit een nacht- of dagvlucht vanuit Schiphol naar Abu Dhabi. Op maandag, woensdag en vrijdag geeft de nachtvlucht de beste aansluiting: vertrek om 22u00, aankomst de volgende dag om 15u30 in Medina. De andere dagen van de week geeft de dagvlucht in samenwerking met Air France-KLM de beste aansluiting: vertrek om 9u30 op Schiphol, aankomst de volgende dag in Medina om 02u55.

Informatie, promoties en contactinformatie vindt u op www.etihad.com/nl.

Meer informatie over de nieuwe route vindt u in de Engelstalige persberichten in bijlage.