Etihad Airways verhoogt luxe in alle klassen

• Luxueuze ontvangst in hotelstijl in First Class
  • Katoenen nachtkledij en matras en opdekservice in Business Class
  • Revolutionair ergonomisch kussen kan worden omgevormd tot neksteun in Economy Class
Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten die dit weekend voor de zesde keer op rij de World Travel Awards won voor 'World's Leading Airline', introduceert eind dit jaar zijn nieuwe producten en cabines voor (extra) langeafstandsvluchten. Maar de luxe eindigt niet bij de nieuwe vormgeving van de reisklassen, met onder andere The Residence by Etihad, het eerste driekamerappartement aan boord van een vliegtuig. Ook de service aan boord van de rest van de vloot haalt ongekende hoogtes.

Geïnspireerd door de beste hotels ter wereld worden gasten in First Class aan boord ontvangen met een gepersonaliseerde brief, een drankje, geparfumeerd warm doekje en traditionele Arabische dadels. Het eten in First Class wordt opgediend in elegant porselein van Nikko, met designerbestek ‘Royals Oak’ van Studio William. De wijnglazen werden door Lucaris speciaal ontworpen voor de luchtvaartmaatschappij.

Voor het diner in First Class biedt de modern ontworpen menukaart de keuze uit een verbeterde selectie hapjes, een tussengerecht, Café Gourmand koffie en tee met koekjes en gebak en een XO cognac geserveerd in nieuwe cognacglazen van Norman uit Kopenhagen.

De aankleding van de cabine werd opgefrist. Een luxueus kussen en dekentje in het nieuwe kleurenpalet van de luchtvaartmaatschappij zijn in elke suite te vinden. De bedopmaakservice in First Class garandeert de gasten een goede nachtrust dankzij de lakens uit natuurlijke materialen, geurverstuiver voor op het kussen en aromatische oliën.

In Business Class wordt een nieuwe bedopmaakservice geïntroduceerd aan boord van de extralangeafstandsvluchten, inclusief matras, katoenen nachtkledij en slippers. Een zacht dekbed en groot kussen maken de ervaring af.

De populaire mogelijkheid om te eten wanneer je zelf wil, wordt op langere vluchten aangevuld met een ‘All Day’ menu. Stijl en kleurenpalet van Facets of Abu Dhabi, de nieuwe huisstijl van de luchtvaartmaatschappij, worden doorgetrokken in het servies, broodmandje en peper- en zoutvat. Stijlvol nieuw porselein, bestek, wijnglazen en dienbladen vervolmaken het gevoel van verfijning en flair waarvoor de luchtvaartmaatschappij bekend staan.

Met bijzondere aandacht voor persoonlijke keuze en ruimte werd Economy Class opgefrist met nieuwe interieurs, en hoofdsteun, kussenslopen en fleece dekens in de nieuwe kleuren. Menukaart, servies en dienbladen werden aangepast aan de focus van Etihad Airways op modern design en functionaliteit.

Voor nachtelijke langeafstandsvluchten en op extra-lange-afstandsvluchten liet de luchtvaartmaatschappij een revolutionair nieuw kussen ontwerpen. Dat kan worden omgevormd van klassiek kussen tot neksteun voor extra comfort. De amenity kit bevat een ingenieus oogmasker met daarop aan de ene kant ‘niet storen’ en aan de andere kant ‘maak me wakker voor maaltijden’. Aan elke stoel wordt ook een handige dekenzak geplaatst waarin ook afval, schoenen of persoonlijke zaken kunnen worden bewaard.

U vindt meer informatie in de Engelstalige persberichten in bijlage.