Etihad Airways viert komst eerste Boeing 787-9

Etihad Airways en Boeing hebben de komst van de eerste 787-9 Dreamliner van de luchtvaartmaatschappij gevierd in Seattle, Washington.

Het vliegtuig toont het elegante nieuwe livery design ‘Facets of Abu Dhabi’ dat vorige week in Hamburg (Duitsland) werd onthuld.

James Hogan, President en Chief Executive Officer van Etihad Airways Aviation Group, zegt dat de luchtvaartmaatschappij trots is dat het een van de grootste klanten ter wereld is voor de B787 Dreamliner.

“We hebben meer dan 100 Boeing wide-body-vliegtuigen besteld, waaronder 41 787-9’s en 30 787-10’s.”

“Onze nieuwe B787-vloot zal de verwachtingen voor de luchtvaartindustrie op het gebied van dienstverlening voor altijd veranderen door het hoge niveau aan comfort en keuzemogelijkheden die we in al onze klassen bieden.”

"Etihad Airways is een van de meest vooruitstrevende luchtvaartmaatschappijen in de wereld en we zijn trots op hun vertrouwen in de Dreamliner," zegt Ray Conner, President en CEO van Boeing Commercial Airplanes.

De eerste Boeing 787-9 van Etihad Airways zal in dienst worden genomen in december 2014. Er zijn al meer dan 40 internationale routes bepaald waarop de Dreamliners van Etihad Airways in de toekomst zullen vliegen. Het vliegtuig zal eerst worden ingezet tussen Abu Dhabi en Düsseldorf en Abu Dhabi en Doha. Vluchten naar Brisbane, Mumbai, Moskou en Washington D.C. staan gepland voor de eerste helft van 2015.

Etihad Airways heeft ook haar productaanbod op de B787 vernieuwd, op basis van een omvangrijk consumentenonderzoek. In alle drie de klassen werden verbeteringen en verfijningen doorgevoerd.

De nieuwe First Suite biedt reizigers een privéruimte waarin ze kunnen genieten van een gekoelde minibar, vijfsterrenkeuken en wijn, geserveerd door uitstekende chef-koks. De nieuwe Business Studio biedt extra brede stoelen die allemaal toegang bieden tot het gangpad en kunnen worden omgevormd tot een volledig horizontaal bed dat pneumatisch versteld. De Economy Smart Seat is een primeur in de sector en biedt reizigers ongeëvenaard comfort door de unieke ‘zijvleugel’ aan de hoofdsteun. De stoel kan worden versteld voor optimaal comfort. De B787 beschikt over het nieuwste Panasonic eX3 entertainmentsysteem, dat meer dan 750 uur aan on-demand entertainment, verbeterd gamen en HD-schermen biedt.

Het nieuwe ontwerppatroon met de naam ‘Facets of Abu Dhabi’ gebruikt een kleurenpalet dat de verschillende facetten van het landschap van de Verenigde Arabische Emiraten weerspiegelt, gaande van het donkere zand van de Liwa-woestijn tot de lichtere tinten die in de Noordelijke Emiraten te zien zijn. Het ontwerp, dat het resultaat is van uitgebreid onderzoek, zal ook een belangrijk element vormen in het interieur van de nieuwe Boeing 787 vliegtuigen van Etihad Airways.

Video’s van de onthulling en van de B787’s vindt u via volgende links: