Passagiers- en vrachtvervoer Etihad Airways groeit in 2013

Maandag 6 januari 2014 — Etihad Airways vervoerde nooit meer passagiers en vracht dan in 2013. Bijna 12 miljoen mensen vlogen vorig jaar met Etihad Airways, een groei van bijna 16 procent in vergelijking met de 10,3 miljoen in 2012. Van de 16,4 miljoen passagiers die in 2013 via Abu Dhabi vlogen, werd 73 procent vervoerd door Etihad Airways.

“Onze recordcijfers van 2013 tonen het voortdurende succes van ons strategisch masterplan, dat focust op drie fundamentele pijlers: het netwerk organisch laten groeien, codeshare-overeenkomsten sluiten en minderheidsaandelen verwerven in andere luchtvaartmaatschappijen”, zegt James Hogan, President en CEO van Etihad Airways.

Etihad Airways vliegt sinds mei 2013 vanuit Amsterdam via Abu Dhabi naar de rest van de wereld. In 2013 kwamen er ook vijf andere bestemmingen bij in het netwerk van Etihad Airways: Washington, Sao Paulo, Belgrado, Sanaa en Ho Chi Minhstad.

Topbestemmingen van Etihad Airways in 2013

Kuala Lumpur

10.

Jakarta

Meer informatie vindt u in het Engelstalige persbericht in bijlage.