A380 met The Residence by Etihad aan boord vliegt vroeger dan gepland naar New York

Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, heeft aangekondigd dat de Airbus A380 al op 23 november zal beginnen vliegen tussen Abu Dhabi en New York. De A380 heeft The Residence by Etihad aan boord, de enige driekamersuite in een commercieel vliegtuig. De vervroeging is goed nieuws voor reizigers die een vlucht hebben geboekt naar aanleiding van Thanksgiving, op 26 november, of die van 27 tot 29 november de 2015 Formula 1 Abu Dhabi Grand Prix willen bijwonen.

Oorspronkelijk zou het nieuwe toestel pas in december beginnen vliegen tussen Abu Dhabi en New York. De A380 vervangt een van de bestaande Boeing 777’s. Naast The Residence by Etihad heeft de A380 ook 9 First Apartments, 70 Business Studios, de luxueuze lounge The Lobby en 415 Economy Smart Seats aan boord. De eerste A380 van Etihad Airways vliegt sinds december 2014 tussen Abu Dhabi en London Heathrow. Sinds 31 mei 2015 worden ook tussen Sydney en Abu Dhabi vluchten uitgevoerd met de A380.

Meer informatie vindt u in het Engelstalige persbericht in bijlage