Christian Lacroix en Omorovicza werken samen aan First Class amenity kit van Etihad Airways

Etihad Airways stelt zijn gloednieuwe First Class amenity kits voor. Die werden ontworpen in samenwerking met twee toonaangevende merken op vlak van mode en beauty: internationaal gerenomeerde modeontwerper Christian Lacroix en Omorovicza, het baanbrekende Hongaarse merk voor huidverzorgingsproducten.

De nieuwe amenity kits worden eerst geïntroduceerd op de vluchten van de A380 tussen Abu Dhabi en Londen, New York, Sydney, Melbourne en Mumbai. Begin 2017 is de rest van de vloot aan de beurt.

Christian Lacroix staat bekend om zijn aandacht voor detail en nauwkeurige aanpak van design. Daardoor past het merk helemaal bij de elegantie en flair waar de service van Etihad Airways om bekend staat. De mannelijke en vrouwelijke tasjes met reliëf komen in twee rijke kleuren: pruim voor de vrouwen, grijs voor de mannen. In een tweede fase worden er ook nieuwe kits verdeeld in bordeaux voor de dames en zwart voor de heren.

Er zijn twee variëteiten voor zowel de mannelijke als vrouwelijke gasten. De stijlvolle tas voor vrouwen werd zo ontworpen dat ze ook kan worden gebruikt als een chique clutch, terwijl de tas voor de mannen kan worden omgevormd tot een toilettas of, indien plat geopend, opbergruimte voor een tablet.

De kits bevatten vier verjongende items van Omorovicza, zorgvuldig geselecteerd uit de ‘Gold’ collectie van het merk. Het ontstekingswerende goud in de luxueuze crèmes, serums, olies en scrubs herstelt micro-letsels en versterkt de rijpe huid. Doordat er alleen wordt gewerkt met zuivere ingrediënten en er geen schadelijke stoffen in de producten zitten, is hun effect maximaal.

De producten die aan boord worden uitgedeeld zijn onder andere een lippenbalsem die uitgedroogde lippen verzacht en voedt, een gezichtscrème met verkoelende gel-crème die onmiddellijk absorbeert en voor langdurige hydratatie zorgt, een voedende lichtgeurende handverzorging en een verfrissend reinigend doekje.

Aan boord van de wasruimtes voor gasten in First Class worden nog vier items van Omorovicza ter beschikking gesteld: een Queen of Hungary gezichtsmist die hydrateert, energie geeft, de huid verfrist en de zintuigen stimuleert; een geurende verfrissende zeep voor gezicht en handen die de huid reinigt en hydrateert zonder de natuurlijke olieën aan te tasten; en een voedende, licht geurende handlotion.

Andere items in de kits zijn onder andere oordopjes, een kam, nagelvijl, tandenborstel, sokken en slaapmaskers, een ontspannend geurtje voor op het hoofdkussen en olie om de drukpunten mee te masseren. Mannen krijgen bovendien een scheerkit.