Etihad Airways breidt strategische samenwerking met Air France-KLM uit

Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, heeft een akkoord van enkele honderden miljoenen dollars gesloten met Air France-KLM voor het onderhoud van haar Boeing 777-vloot.

Het akkoord, dat getekend werd voor een periode van 10 jaar, gaat van kracht vanaf februari 2016. Etihad Airways en diens partners krijgen op die manier toegang tot het uitgebreide aanbod van onderdelen van de onderhoudsafdeling van Air France-KLM. Het akkoord luidt de meest recente fase in van het partnerschap dat gesloten werd in oktober 2012 tussen Etihad Airways en Air France-KLM.

De commerciële alliantie tussen de partijen houdt onder andere in dat de maatschappijen codesharen op routes in hun netwerk via de respectievelijke hubs in Abu Dhabi, Parijs en Amsterdam. Samen zijn ze goed voor een codesharing-netwerk van meer dan 40 bestemmingen. De strategische alliantie heeft tot doel om daarnaast te  onderzoeken op welke domeinen nog meer kan worden samengewerkt, zoals gedeelde aankopen, onderhoud en reparaties om zo kosten te drukken of schaalvoordelen te creëren.

Meer informatie vindt u in het Engelstalige persbericht in de bijlage.