Etihad Airways demonstreert gastvrijheid aan boord op festival 'Taste of Amsterdam'

Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, is de luchtvaartpartner van het jaarlijkse culinaire evenement ‘Taste of Amsterdam’. Tijdens het festival demonstreert Etihad Airways zijn ongeëvenaarde culinaire belevenissen aan alle bezoekers, zowel aan boord als op de grond. Het initiatief om deel te nemen past binnen de missie van de luchtvaartmaatschappij om haar gasten een buitengewone service en gastvrijheid te bieden.

Het evenement vindt plaats van 2 tot 5 juni in het Amsterdamse Amstelpark, een van de mooiste parken in de stad.. Etihad Airways kondigde onlangs een meerjarig partnerschap aan met Taste Festivals Ltd, dat sinds 2004 wereldberoemde restaurantevents organiseert, en zal in 2016 op vijftien ‘smaakfestivals’ aanwezig zijn.

Shane O'Hare, Senior Vice President Marketing van Etihad Airways, licht toe: “Etihad Airways is er trots op dit stijlvolle evenement te sponsoren. Amsterdam is een van de grootste culturele hotspots in Europa en is ook op gastronomisch gebied steeds toonaangevender. ‘Taste of Amsterdam’ is voor ons dan ook de ultieme gelegenheid om onze culinaire innovatie in alle cabines en spectaculaire lounges in de kijker te zetten.”

Wie ‘Taste of Amsterdam’ bezoekt, krijgt de kans om deel te nemen aan de Etihad Taste the World Award, een wedstrijd die op elk van de vijftien Taste Festivals het restaurant of de chef bekroont die de culinaire filosofie van Etihad het best tot leven brengt. Een jury van Etihad-chefs, smaakexperts en invloedrijke foodies gaat op zoek naar de chef die met de beste innoverende kooktechnieken en een uitstekend gebruik van ingrediënten een verbluffend gerecht maakt. Alle winnaars worden uitgenodigd op Taste of Abu Dhabi en mogen er deelnemen aan Etihad Taste the World.

Etihad Airways heeft de vliegervaring in First Class onlangs nog verbeterd. De chefs van de luchtvaartmaatschappij, vaak met ervaring in toonaangevende toprestaurants op hun palmares, gebruiken hun culinaire expertise om unieke gerechten à la carte aan te bieden, afgestemd op de wensen van elke gast. Ze hebben ook een voorraad verse ingrediënten ter beschikking om in te gaan op speciale verzoeken. Food & Beverage Managers in Business Class garanderen een modern, gezond à-la-cartemenu waarvan het totaalplaatje klopt. Zo bevelen ze ook perfect aangepaste wijnen aan uit de exclusieve wijnkelder aan boord. Etihad Airways heeft momenteel 235 chefs en 495 Food & Beverage Managers, die samen de gerenommeerde topservice in First- en Business Class aanbieden waarvoor de luchtvaartmaatschappij wereldwijd bekendstaat.